SiteVision
SiteVision
Sök på sitevisiondagarna.se
Sök på sitevisiondagarna.se

ULRIKA LAGERLÖF

Content marketing i praktiken

Föredraget hölls 2017

Tid: 14.30-15.00

Datum: Tisdag 17 oktober

Plats: Kongressen

Gör webben till en kunskapsbank, och navet i din content marketing, så att dina målgrupper förflyttar sig dit du vill längs med innehållsresan.

 

I dag arbetar allt fler med content marketing som metod för att stärka relationen till sina prioriterade målgrupper. Det bygger på att olika målgrupper behöver olika typer av innehåll – beroende på var de befinner sig längs med ”innehållsresan”. Webbplatsen är ovärderlig för att samla allt detta innehåll på, men då behövs det bra sätt att filtrera och sortera!

Ta del av ett exempel från skogsbranschen, där Skogssällskapet successivt bygger sin webbplats som en kunskapsbank för sina målgrupper, med taggar, anpassade vyer, relaterat material och digital annonsering för att hjälpa målgrupperna att hitta rätt.

Om Ulrika

Ulrika Lagerlöf är kommunikationskoordinator på Skogssällskapet. Hon ansvarar för att driva och utveckla Skogssällskapets kommunikationsstrategi och att samordna kommunikationen i Skogssällskapets olika interna och externa kanaler. Skogssällskapet arbetar sedan 2014 med content marketing som metod, med kunskap om skog och naturvård som innehåll.

Om Skogssällskapet

Skogssällskapet förvaltar cirka 500 000 hektar skog tillsammans med stora och små skogsägare i Sverige, Estland, Lettland, Litauen, Norge och Finland. Tjänsteutbudet inbegriper skogsbruk och tjänster inom ekonomi och fastighetsfrågor. Ägare är Stiftelsen Skogssällskapet som grundades 1912 och vars syfte är att verka för skogshushållning och naturvård. Skogssällskapet delar årligen ut cirka 15 miljoner kronor till forskning och utveckling.

Skogssällskapet
Limepark
Soleil
Advant
Bouvet
CGI
Consid
Cybercom
ETU
Funka
HiQ
inUse
MediaflowPro
QBank
ReadSpeaker
Semantix
Språkkonsulterna
Storm Commerce
Tieto
Toxic
Vemendo
Vizzit