SiteVision
SiteVision
Sök på sitevisiondagarna.se
Sök på sitevisiondagarna.se

STEFAN SAGER & TOMMY SKÅLBERG

Sökmotoroptimering i och utanför SiteVision


Föredraget hölls 2017

Tid: 13.45-14.15

Datum: Tisdag 17 oktober

Plats: Kongressen

Behovet av lättillgänglig information är stort, men var börjar resan och hur kan vi förenkla den för besökaren?

 

Det här passet bjuder på en blandning av teori för sökmotoroptimering och faktiska inställningar i SiteVision. Tommy Skålberg, SEO-expert på Semantiko, delar med sig av kunskap och tips utifrån faktiska fall. Med dem som utgångspunkt visar sedan Stefan Sager inställningar du kan göra i SiteVision, för att möta upp sökbeteenden och användarupplevelser.

  • Hur gör du för att synas i sökresultaten på Google?
  • Hur ser besökarens sökbeteende ut?
  • Hur kan du förbättra användarupplevelsen?
  • Hur ökar du konverteringen?
  • Vilka inställningar kan du göra i SiteVision?

Målet med passet är att du ska få med dig konkreta och handfasta tips på hur du kan sökmotoroptimera din webbplats i SiteVision.

Om Stefan

Stefan Sager är supportteknikern som värdesätter det goda samtalet. Ca. 10 års erfarenhet av att jobba med SiteVision.

Om Tommy

Tommy Skålberg arbetar på och är en av grundarna till företaget Semantiko. Han har en bakgrund som webbutvecklare, men har sedan kommit in i SEO-branschen där Google öppnat hans ögon. Att vara längst fram i den tekniska evolutionen har inspirerat honom till att fördjupa sig inom digital marknadsföring där han blivit specialiserad inom SEO.

SiteVision
Limepark
Soleil
Advant
Bouvet
CGI
Consid
Cybercom
ETU
Funka
HiQ
inUse
MediaflowPro
QBank
ReadSpeaker
Semantix
Språkkonsulterna
Storm Commerce
Tieto
Toxic
Vemendo
Vizzit