Sök på sitevisiondagarna.se
Sök på sitevisiondagarna.se
Guldhanden

Vinnare Guld­handen 2016

Guldhanden 2016

Under SiteVisiondagarna 2016 i Örebro presenterade SiteVision AB, för sjätte året i rad och inför över 540 deltagare, vinnarna av Guldhanden. I kategorierna årets bästa offentliga webbplats, årets bästa kommersiella webbplats samt årets bästa intranät belönades tre organisationer som alla, med hjälp av SiteVision, lyckats skapa webbplatser och intranät utöver det vanliga.

Årets bästa kommersiella webbplats: Bilprovningen

Juryns motivering:

Årets vinnare i kategorin Bästa kommersiella webbplats har jobbat konsekvent med tydlighet och enkelhet på sin webbplats. Det finns ett tydligt huvudflöde som är väldigt enkelt, men där de ändå lyckas erbjuda tilläggstjänster på ett smidigt och bra sätt. De har jobbat smart med sökfunktionen som kan föreslå geografiskt relevanta resultat även när själva söktermen inte finns. När det handlar om besvärligare ämnen, som när kunden inte är nöjd, bjuder de in till den diskussionen med tydlig och enkel kommunikation. Företaget har varit nominerad till Guldhanden förut, men har i år höjt sin webbplats till en snygg helhet.

Bilprovningen

Årets bästa offentliga webbplats: Tillväxtverket

Juryns motivering:

Årets vinnare i kategorin Bästa offentliga webbplats har tagit ett stort kliv framåt genom sin nya webbplats. De lyckas bra med att förmedla syftet med sin verksamhet genom olika ingångar och hur de uttrycker sig – både i text och med ett konsekvent och riktigt snyggt bildspråk. Trots att organisationen har mycket att säga och rör sig i ett komplext område, lyckas de göra innehållet enkelt, elegant och inspirerande, till och med statistiken. Årets vinnare förpackar mycket nytta i ett väldigt snyggt paket.

Tillväxtverket

Årets bästa intranät: Pensions­myndighetens intranät

Juryns motivering:

Årets vinnare i kategorin Bästa intranät har jobbat behovsdrivet och de har verkligen tagit vara på möjligheterna med det digitala för att göra ett bättre arbetsverktyg. De har gett användarna stor möjlighet att göra personliga inställningar, skapa grupper och namnge egna favoriter. De har också tagit vara på organisationens kultur att blogga. Med höga ambitioner och smart arbetssätt har de uppnått att 80 % av användarna tycker att det nya intranätet är bättre eller mycket bättre.

Pernsionsmyndigheten

Pensionsmyndigheten

Limepark
Soleil
Advant
Bouvet
CGI
Cybercoms sponsorsida
Funka
HiQ
inUse
MediaflowPro sponsorsida
Semantix
Toxic
Vemendo
Vizzit