Har du gått vilse?

Det är inte helt enkelt att navigera i arbetet med karttjänster. Det är lätt att känna sig vilsen i vad som gäller kopplat till tillgänglighet och schremsII. Och ensamt om man råkar tappa bort sina kollegor i samarbetet.

Mikael Jonsson
Digital strateg på Statens servicecenter
Mikael Jonsson

Digital strateg på Statens servicecenter

Så byggde Statens servicecenter en myndighetsgemensam karttjänst

Lyssna till när Statens servicecenter berättar om deras karttjänst. Ett arbete som började när de tog över ansvaret för nästan hundra servicekontor som är spridda över hela landet. Karttjänsten behövde uppfylla kraven på både webbtillgänglighet och schremsII, vara användarvänlig och framför allt lätt att förvalta över myndighetsgränserna.

I samverkan med Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Skatteverket och Pensionsmyndigheten har Statens servicecenter tagit fram en tjänst byggd i Sitevision som samnyttjas av flera parter.

Under passet kommer Mikael prata om samarbetet, kravbilden och dela med sig av lärdomarna. Han kommer också visa upp lösningen och där det kan bli en hel del snack om teknik.

Om Mikael

Mikael Jonsson jobbar som digital strateg med webbansvar på Statens servicecenter och har lett arbetet från idé till produkt. Mikael medverkade även på Sitevisiondagarna 2018 med fokus på Enterprise Search.

Statens servicecenter logotyp

Digital strateg på Statens servicecenter

Till toppen