Sitevisiondagarna logotyp, till startsidan
null klockan null–null

Beprövat innehåll i ny förpackning

Efter mer än ett decennium är det dags för nästa version av SKR:s webbplats. Målet är att skapa en skr.se som utan ansträngning kan växa och krympa i takt med behoven, både tekniskt och innehållsmässigt.

Spelas in
Talare:
Tomas Johansson Haavik

Webbstrateg, SKR

Från spruckna sömmar till mjukisbrallor.

Tomas Johansson Haavik, webbstrateg på SKR, berättar om några av principerna för arbetet med nya skr.se; det viktigaste ska vara enklast att hitta, allt är inte lika viktigt och det här är bara första versionen. Vi utgår från det vi vet fungerar och förbättrar det som är mindre lyckat.

Det handlar bland annat om att göra det enklare att växa eller krympa webbplatsen genom att fimpa den fasta strukturen, om att minska antalet sidor genom att göra dem längre och om att våga välja vilket innehåll som vi lägger mest kärlek på. Samt såklart om utmaningen att ta hand om alltsammans efter lanseringen.

Om Tomas

Tomas Johansson Haavik är SKR:s webbstrateg sedan 2010. Han beskriver sig själv så här:
– Jag är kroniskt oförmögen att inte ha åsikter om det mesta som har med kommunikation att göra och är särskilt svag för webbplatser av den gamla skolan.

Logotyp Sveriges kommuner och regioner.
Tomas Johansson Haavik

Webbstrateg, SKR

Följ oss

Prenumerera på nyhetsbrev från Sitevisiondagarna