Sitevisiondagarna logotyp, till startsidan
null klockan null–null

När hållbarhet möter nytänk

Hållbar utveckling och innovationskraft är inte bara delar av Tillväxtverkets uppdrag – de är hjärtefrågor. Så när det var dags att bygga en ny webbplats ställde de sig frågan: varför inte utgå från hållbarhet och samtidigt prova nya sätt att tänka kring kundmöte, innehåll och teknisk plattform?

Det resulterade i en smart och resurs­effektiv webb där varje del har sin plats, där innehåll och teknik samverkar, och där framtidens behov redan är en del av planen.

Talare:
Irene Ternestedt

Webbstrateg, Tillväxtverket

Talare:
Torill Fagervik

Webbspecialist, Tillväxtverket

Långlevnadsguide för webb

I det här passet delar Tillväxtverket med sig av sina bästa tips för hur man skapar en effektiv webb som håller över tid.

Irene Ternestedt och Torill Fagervik berättar om hur en genomtänkt strategi med tydlig struktur, rätt kontext, färdiga format, och smart innehålls­förvaltning har lett till en webb som både är enkel att använda och lätt att förvalta.

De visar också hur de, genom aktiv förvaltning och en kostnadseffektiv, skalbar webbfamilj har säkrat att webben är optimerad, återanvändbar och redo att möta framtidens behov.

Tillväxtverkets nya webbplats stod också som vinnare av Sitevision Awards 2024 för bästa offentliga webbplats.

Om Irene och Torill

Irene Ternestedt är webbstrateg och Torill Fagervik är webbspecialist på Tillväxtverkets kommunikationsenhet. De har båda många års erfarenhet av webbarbete och digital utveckling i offentlig sektor.

Tillväxtverkets logotyp.
Irene Ternestedt

Webbstrateg, Tillväxtverket

Torill Fagervik

Webbspecialist, Tillväxtverket