Logotyp för Sitevisiondagarna i vitt

Alla googlar! Ranka i topp med SEO

97 procent av befolkningen i Sverige använder Google Sök. Genom smart och resultatdriven sökmotoroptimering (SEO) har den organiska trafiken till Arbetsförmedlingen ökat med 100 procent från Google.

Nadir Fazal

SEO-strateg på Arbetsförmedlingen

Google är en del av vår vardag

Den största sökmotorn i Sverige är Google Sök. Vi använder sökmotorn till alltifrån att leta information till att jämföra priser, beställa och mycket mer. Med hjälp av SEO kan vi både ha kunden och sökmotorn i fokus.

Arbetsförmedlingen har arbetat med en medveten strategi för att öka synligheten och påverka kundupplevelsen i sökmotorn. Effekten är exceptionell – från 1,2 miljoner till 2,5 miljoner besökare per månad och ökad användning av digitala samhällstjänster.

Lyssna till när Nadir Fazal berättar om varför Google är en del av vår vardag, hur Arbetsförmedlingen arbetar med SEO inhouse och vad de gjort för att lyckats nå sina resultat.

Om Nadir

Nadir Fazal är SEO-strateg på Arbetsförmedlingen och har över 10 års erfarenhet inom sökmotoroptimering (SEO), konverteringsoptimering (CRO) och datadrivet arbetssätt. Han sitter även med i juryn för EU Search Awards där Europas synligaste sajter prisas under 2023.

Logo Arbetsförmedlingen
Nadir Fazal

SEO-strateg på Arbetsförmedlingen