Logotyp för Sitevisiondagarna i vitt
18 oktober klockan 10.00–10.45

Intranätets vara eller icke vara

Vilken roll spelar intranätet i dagens moderna verksamhet och hur ser dess framtid ut? Sitevisions Johan Nilsson och Anna‑Karin Jungander samtalar om intranätets utveckling och utforskar dess roll och möjligheter.

Övre arenascenen Spelas in
Anna-Karin Jungander

Customer Success Manager på Sitevision

Johan Nilsson

Digital Workplace Advisor på Sitevision

Vilken roll spelar intranätet i den moderna verksamheten?

Statistiken talar sitt tydliga språk, "intranät" som verktyg får bara mindre och mindre attention för varje år som går. * Däremot har behovet av snabb åtkomst till information aldrig varit större än nu i samband med den hybrida arbetsplatsen, hur går det ihop?

Statistik visar att endast 36% av våra intranät har mätbara mål och endast 18% av dessa rapporterar dem till ledningsgruppen. Här har vi en ond cirkel.

För att påvisa kostnader och förbättrings­möjligheter med ett icke fungerande intranät krävs resurser för analys, resurser som många verksamheter vittnar inte existerar.

Samtidigt blomstrar marknaden för digitala medarbetarappar, produktivitet och samarbete. Så visst satsar företagen på sina medarbetare!

Gör vi oss själva en otjänst genom att klamra oss fast vid begreppet "intranät" och bör vi istället prata om ett digitalt stöd för våra rutiner och processer?

Samtalet genererar (minst) tre frågeställningar som du får chansen att diskutera vidare med branschkollegor under ett nätverksfika.

* Källa: Trendrapport: Hur mår Sveriges intranät 2022, Web Service Award

Denna föreläsning är ett av fyra nätverksspår. Det innebär att direkt efter föreläsningen fikar vi tillsammans och fortsätter samtala och nätverka kring temat intranät.

Om Anna‑Karin

Anna‑Karin Jungander jobbar som kundansvarig på Sitevision. Hon har flera års erfarenhet av arbete med intranät och internkommunikation.

Logotyp Sitevision

Om Johan

Johan Nilsson är Digital Workplace Advisor på Sitevision. Johan gillar att utmana både sina egna och andras uppfattningar om hur vi kan samarbeta och kommunicera digitalt.

Logotyp Sitevision
Anna-Karin Jungander

Customer Success Manager på Sitevision

Johan Nilsson

Digital Workplace Advisor på Sitevision