Logotyp för Sitevisiondagarna i vitt

Digitala utmaningar hos ett globalt litet företag

Att leda kunden till rätt produkt med rätt valuta och rätt marknad, på rätt språk är en av huvuduppifterna för Tormeks Sitevision Awards-vinnande webbplats. Hur löser man den utmaningen och hur skapar man inspirerande innehåll som engagerar världens vassaste community?

Hugo Öhman

Digital Marketing Specialist & PR på Tormek

Björn Alexandersson

Teknisk projektledare och lösningsarkitekt, Limepark

Varför inte skapa en produktguide inspirerad av FIFA:s spelarattribut?

Tormek, vinnare av bästa marknadsförande webbplats på Sitevision Awards 2023, är ett litet företag med cirka 50 anställda som utvecklar, designar och tillverkar maskiner för slipning av eggverktyg i Lindesberg. Maskiner för att slipa allt från knivar, yxor och saxar till gräsklipparblad, sekatörer, stämjärn och planhyvelstål.

Tormek finns idag med återförsäljare på över 40 olika marknader. Det innebär att en av webbens viktigaste och mest grundläggande funktioner är att hjälpa slutkunden att hitta en bra återförsäljare i sitt land. Med det kommer intressanta utmaningar i att leda kunden till rätt produkt med rätt valuta och rätt marknad, på rätt språk.

Möt den slipade web-virtuosen Björn Alexandersson från Limepark och den skarpa multikommunikatören Hugo Öhman från Tormek i ett samtal om hur Tormek hanterat sina digitala utmaningar på sin webbplats. Kanske får vi veta hur produktguiden är inspirerad av FIFA:s spelarattribut och hur ett fokus på inspirerande innehåll skapar engagemang i världens vassaste community.

Om Hugo

Hugo Öhman är en skarp multikommunikatör och marknadsförare på världens vassaste inhousebyrå hos Tormek. Slipar på copy, kampanjer, varumärke och tekniska produkttexter såväl som tälj- och köksknivarna. Och Tormeks web såklart!
Hugo täljer minst en sked om året, när andan faller på. Och som nybliven pappa = bebissked in the making.

Logotyp Tormek

Om Björn

Björn Alexandersson är web-virtuos och funkbasist, trebarnsfar, löpare (inte bordsdekorationen), altanbyggare, sommarbadare och Liftarens guide till galaxen-älskare. Han är också delägare på Limepark och har projektlett utvecklingen av tormek.com.

Logotyp för Limepark
Hugo Öhman

Digital Marketing Specialist & PR på Tormek

Björn Alexandersson

Teknisk projektledare och lösningsarkitekt, Limepark